۲۲
تیر

نداشتن مواد اولیه بزرگترین مشکل تولید کنندگان حجاب

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب که با هدف حمایت از تولیدکنندگان آسیب دیده از شرایط کرونا برگزار شد،عصر ۲۱ تیر ماه همزمان با روز ملی عفاف و حجاب از طریق وبینار به اتمام رسید.

رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات عفاف و حجاب در این وبینار گفت: یکی از اساسی‌ترین مقوله ها در حوزه محصولات حجاب داشتن مواد اولیه است به عنوان مثال مواد اولیه چادر از کشور های کره، ژاپن، چین و ویتنام تهیه می شود. ۹۰ درصد پارچه مورد نیاز برای تامین چادر داخلی وارداتی است.وی تاکید کرد: افزایش قیمت ارز باعث کاهش فروش، مصرف کننده و عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار می شود. بسیاری از تولید کننده ها از این حوزه خارج می شوند و چادر از سبد مصرف تولید کنندگان حذف می شود.

رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات عفاف و حجاب گفت: نخستین نمایشگاه مجازی عرضه محصولات عفاف و حجاب توانست فضایی برای معرفی برندهای حجاب ایجاد کند که مصرف کننده و تولید کننده را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد. یکی از نقاط قوت این سایت اعتماد سازی برای مشتریان بود زیرا مصرف کننده می توانست کیفیت دوخت، نوع پارچه، رنگ و…. را به وضوح در سایت مشاهده کند.

هانیه سامعی مشاور امور بانوان وزارت ارتباطات نیز در این مراسم اختتامیه گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در حوزه بانوان رخ داد برگزاری مجازی نمایشگاه عفاف و حجاب بود. ایده‌های اولیه این  نمایشگاه بر می گردد به ماه ها قبل از شیوع ویروس کرونا که با گفتگوهایی که ما در شتابدهنده رایمون انجام دادیم شکل گرفت.

وی با تشکر از معاونت علمی ریاست جمهوی آقای نیری تصریح کرد: شکل گیری این نمایشگاه با حمایتهای خوب معاونت اتفاق افتاد. این نمایشگاه کسب و کارها را به عرصه مجازی وارد کرد و نشان داد فضای مجازی در کنار آسیب‌هایی که دارد بیش از آنچه که ما فکر می کنیم فرصت بهره‌برداری و استفاده بهینه است.

هانیه سامعی گفت: اگر ما می خواهیم فرهنگمان را در جامعه نهادینه و به نسل بعدی منتقل کنیم باید برای آن هزینه کنیم. متاسفانه یکی از ضعف های اساسی ما در حوزه فرهنگی بحث بودجه است که اکثر دستگاه های دولتی انتظار دارند ایده‌های بکر بدون داشتن بودجه کافی به تحقق بپیوندند.

مدیر اجرائی شتاب دهنده رایمون نیز در مراسم اختتامیه گفت: ایده اولیه شکل گیری استارت آپ فروش آنلاین محصولات عفاف و حجاب، از بهمن ماه و از زمان شیوع بیماری کرونا شکل گرفت. با قطعی شدن عدم برگزاری نمایشگاه قرآن جدی تر شد و جلسات زیادی با دوستان انجمن برای برگزاری نمایشگاه برگزار شد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم بستری مجازی در قالب طرح استارت آپی ایجاد شود که قابلیت بازدید، بینندگان به صورت غرفه را داشته باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار بازدید از سایت انجام شد که با توجه به بازه زمانی عددی شگفت انگیز است و ما توقع این تعداد بازدید را نداشتیم. به مرور زمان وبا افزایش تعداد محصولات بارگزاری رایمون نه تنها در بحث فنی بلکه در حوزه تولید محتوی نیز از این تولید کنندگان حمایت کرد تا بتوانند فروش بهتری داشته باشند.

وی با تشکر از مجموعه رایمون و انجمن که در بخش پشتیبانی و تولید محتوی به صورت شبانه روزی فعالیت کردند، گفت: راه اندازی نخستین سایت فروش محصولات عفاف و حجاب  کار بزرگ و نوینی بود که در مدت زمان کوتاه اجرائی شد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب گفت: نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب همه ساله در جنب نمایشگاه قرآن برگزارمی شد و مردم از ماه ها قبل منتظر این رویداد بزرگ بودند. این نمایشگاه برای تولید کنندگان نیز عرصه خوب ارتباط مستقیم با مشتریان، گرفتن آرا و نظرات و در نهایت فروش محصولات بود. امسال این نمایشگاه به علت شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و از آنجا که مهمترین دغدغه هیئت مدیره حمایت از تولیدکنندگان محصولات حجاب است ، به کمک مرکز شتابدهی و نو آوری رایمون همکاران ما در حوزه تولید پوشاک عفیفانه با حوزه جدیدی آشنا شدند و توانستند بازارهای فیزیکی را به بازارهای مجازی تبدیل کنند و نتیجه ای که داد بازخورد خوبی داشت.

در پایان وبینار اختتامیه از برگزیدگان این نمایشگاه شایستگان در حوزه روسری و حجاب سر، سارایاس در حوزه حجاب کودک و نوجوان، نرسا چادر مشکی ، مهر بانو در حوزه ملزومات حجاب ، دسار مانتو و عبا تقدیر شد.