۲۲
تیر

پرونده نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب در رایمون بسته شد

استارت آپ نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب که با حمایت مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون و با هدف حمایت از تولیدکنندگان آسیب دیده از شرایط کرونا برگزار شد، عصر 21 تیر ماه همزمان با روز ملی عفاف و حجاب از طریق وبینار در مرکز شتابدهی ونوآوری رایمون به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوآوری و شتابدهی رایمون؛ این مراسم با حضورسرکار خانم هانیه سامعی مشاور امور بانوان وزارت ارتباطات،آقای قلعه قوند رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات عفاف و حجاب، آقای مهندس حقیقی مدیر اجرائی شتاب دهنده رایمون و آقای اصفهانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و با اجرای سرکار خانم مژده لواسانی در استدیو مرکز شتابدهی رایمون برگزار شد.

مشاور امور بانوان وزارت ارتباطات در مراسم با تشکر از مرکز شتابدهی و نوآوری رایمون گفت: این نمایشگاه یکی از مهمترین اتفاقاتی که در حوزه بانوان رخ داد است. ایده اولیه این نمایشگاه به ماه ها قبل از شیوع ویروس کرونا بر می گردد که در جلسه ای در رایمون شکل گرفت.

هانیه سامعی افزود: ما خواه نا خواه باید با فن آوری های نوین روبرو شویم. به نوعی شیوع ویروس کرونا ما را وادار به تن دادن به فن آوری های نوین کرد و مقاومت مردم در مواجه با نوآوری را شکست داد. ما ماه ها قبل از این که کرونا ما را ناگریز به ورود به این بحث کند زیرساخت های لازم برای ورود به عرصه مجازی را ایجاد کرده بودیم اما مقاومت وجود داشت. ویروس کرونا به نحوی ما را به این سمت هدایت کرد که بخواهیم یک سری تغییرات را در خودمان ایجاد کنیم.

 

رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات عفاف و حجاب نیز گفت: رایمون به انجمن کمک کرد تا در نخستین نمایشگاه مجازی عرضه محصولات عفاف و حجاب فضایی برای معرفی برندهای حجاب ایجاد کنیم که مصرف کننده و تولید کننده را زیر چتر حمایتی نمایشگاه قرار گیرند.

قلعه قوند یکی از نقاط قوت این سایت را اعتماد سازی برای مشتریان دانست زیرا مصرف کننده می توانستند کیفیت دوخت، نوع پارچه، رنگ و…. را به وضوح در سایت مشاهده کند. نمایشگاه از نظر تعداد بازدید، بارگزاری محصول موفق عمل کرد و توانست یک رویداد مجازی فرهنگی در سراسر ایران ایجاد کند.

مدیر اجرائی شتاب دهنده رایمون نیز در این مراسم گفت: ایده اولیه شکل گیری استارت آپ فروش آنلاین محصولات عفاف و حجاب، از بهمن ماه و از زمان شیوع بیماری کرونا شکل گرفت. با قطعی شدن عدم برگزاری نمایشگاه قرآن جدی تر شد و جلسات زیادی با دوستان انجمن برای برگزاری نمایشگاه برگزار شد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم بستری مجازی در قالب طرح استارت آپی ایجاد شود که قابلیت بازدید، بینندگان به صورت غرفه را داشته باشد.

علیرضا حقیقی افزود: تقریبا از 20 بهمن این ایده برگزاری نمایشگاه مطرح شد و در اتاق فکر مورد بررسی، مدل های مختلف در سطح دنیا مورد بررسی قرار گرفت و در روز ولادت امام حسن مجتبی (ص) از سامانه رونمایی شد. دوستان زیادی برای به ثمر رسیدن این طرح تلاش کردند از جمله معاونت علمی، بچه های انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب ، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام و دبیرخانه صنایع خلاق که همکاری تنگاتنگی با ما داشتند.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیون 500 هزار بازدید از سایت انجام شد که با توجه به بازه زمانی عددی شگفت انگیز است و ما توقع این تعداد بازدید را نداشتیم. به مرور زمان وبا افزایش تعداد محصولات بارگزاری رایمون نه تنها در بحث فنی بلکه در حوزه تولید محتوی نیز از این تولید کنندگان حمایت کرد تا بتوانند فروش بهتری داشته باشند.

 

 

مدیر اجرائی مرکز نوآری و شتابدهی رایمون یکی از نقاط ضعف در صنف حجاب را برندسازی دانست و افزود: در این حوزه نیز رایمون با توجه به دارا بودن زیر ساخت های لازم سعی در جذب دوستان و ارائه راهنمایی در حوزه های  تولید محتوا ، عکاسی، استدیو، فتوشاپ و در اختیار قرار دادن زیرساخت های فنی مربوطه به تولید کنندگان محصولات حجاب را دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب گفت: به کمک مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون همکاران ما درحوزه تولید پوشاک عفیفانه با تبدیل بازارهای فیزیکی به بازارهای مجازی به بهترین نحوه از این پتانسیل استفاده کردند که ،  بازخورد خوبی داشت.

اصفهانی یادآور شد: به رغم هجمه های فرهنگی که شاهد هستیم، مقوله حجاب کماکان جز علاقه مندی های جامعه است و مخاطب خود را دارد. گستره نمایشگاه مجازی به وسعت ایران اسلامی بود و شهرها و روستاهای بزرگ را در برگرفته بود. این مسئله ما را در ادامه این رویداد فرهنگی ثابت قدم کرد. قیمت ها در این نمایشگاه به دلیل حذف واسطه ها منصفانه بود و محصولات سعی شده بود با نگاه ملی عرضه شود. این نمایشگاه تجربه نوینی در این حوزه بود که توانستیم با موفقیت از آن خارج شویم.

در پایان وبینار اختتامیه از برگزیدگان این نمایشگاه ، برند شایستگان در حوزه روسری و حجاب سر، برند سارایاس در حوزه حجاب کودک و نوجوان، برند نرسا چادر مشکی ، برند مهر بانو در حوزه ملزومات حجاب و برند دثار در حوزه مانتو و عبا تقدیر شد.