۲۵
تیر

برای ورود به عرصه مد و لباس نوین از همه ابزارها کمک می گیریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب؛ علیرضا حقیقی در برنامه رادیویی خیابان فرصت با اشاره به حمایت مرکز شتابدهی و نوآوری رایمون از ایده های نوآورانه و بکارگیری فن آوری های نوین در تحقق اهداف مد و لباس ایرانی و اسلامی گفت: یکی از طرح های ما استفاده از سیستم‌‌ موشن کپچر برای تیم های استارتاپی حوزه مد و لباس ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: اگر خط تولید، طراحی لباس و موشن کپچر به هم پیوند بخورد می تواند فشن شویی با مقتضیات ایرانی و اسلامی ایجاد کند. در این سبک کاراکتر مجازی کت واک را انجام می دهد و طراحان لباس اگر با بخشی از لباس مشکل داشته باشند طراح لباس توانایی تعویض مدل در لحظه را دارد.

این کارشناس حوزه استارتاپی تاکیدکرد: ما در مجموعه رایمون پذیرای ایده های نوآورانه در حوزه مد و لباس هستیم، افزودن هوش مصنوعی به بحث پوشاک،تولید QR Code برای شناساندن مشخصات و اطلاعات لباس و VR  باعث تحول این بخش می شود. امیدواریم مرکز شتابدهی و نوآوری رایمون با حمایتی که از معاونت علمی و‌ ارگان های مربوطه دارد، بتواند گام های موثری در حوزه فن آورانه مد و لباس داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: ما باید نقاط ضعف خود را شناسایی کنیم و فراموش نکنیم فرهنگ سازی و جریان سازی همیشه هزینه بر و زمان بر است. این هزینه ای است که حاکمیت و دولت باید  بپردازد . علاوه براین ما در حوزه استفاده از فن آوری های نوین و تولید محتوای فاخر در حوزه مد و لباس بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

این فعال استارتاپی از دیگر فعالیت های مرکز شتابدهی رایمون را حمایت از تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب در شرایط کرونا با برگزاری نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب دانست و افزود: شرایط کرونا به تولیدکنندگان حوزه عفاف و حجاب آسیب زیادی زده بود و رایمون بخاطر بحث مسئولیت اجتماعی و دغدغه استارتاپی خود، اتاق فکری تشکیل داد متشکل از معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب، اتحادیه، بسیج اصناف و …  و ایده برگزاری مجازی نمایشگاه مطرح و پخته تر شد تا این استارتاپ شکل گرفت.

مدیر اجرایی شتابدهنده رایمون با اشاره به این موضوع که حمایت ما از استارتاپ ها از صفر تا صد است، یادآور شد: ما از برندهای حجاب دعوت کردیم از امکانات رایمون برای معرفی شایسته محصولات خود از قبیل استفاده از استودیو، تجهیزات، فضای استفرار، امکانات عکاسی و .. استفاده کنند. وب سایت طراحی شد در کنار آن اپلیکیشن و استارتاپ تولید محتوا حوزه مد و لباس اسلامی نیز در دست راه اندازی است. این سایت به قدری موفق بود که در مدت کوتاه یک میلیون و نیم بازدید داشت. در این حوزه ما سعی کردیم فضای سنتی حوزه مد و لباس را به فضای مدرن بیاوریم.

مدیر اجرایی شتابدهنده رایمون با اشاره به این موضوع که در حوزه مد و لباس بهتر است سبک زندگی را در نظر بگیریم، تاکید کرد: سبک زندگی در دنیا ملاک و معیارهای ویژه خود را دارد و نمود عینی در زندگی مردم دارد. اما در ایران این فرایند متفاوت است به عنوان مثال صدا و سیما تبلیغات و بیلبوردها، فرهنگ ایرانی اسلامی را ترویج نمی دهند.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به فرهنگ ایرانی اسلامی باید مقتضیاتش را فراهم کنیم در این حوزه یک سری ضعف ها وجود دارد ‌و سواد رسانه ای در این حوزه وجود ندارد. فرهنگ سنتی و بازار ما هنوز نتوانسته است خود را با فن آوری های روز منطبق کند همه اینها در کنار هم ما را در رسیدن این مهم کمک می کند.

علیرضا حقیقی با تشکر از اقدامات معاونت علمی ریاست جمهوری که حامی استارتاپ ها است و برای استارتاپ های خلاق معافیت هایی را در نظر می گیرد، گفت: این ها همه گویای این موضوع است که بخش هایی از این پازل در حال تکمیل شدن است.

برنامه خیابان فرصت، رادیو گفتگو با محور استارتاپ های مد و لباس و با حضور علیرضا احمدیان مشاوره رئیس اتاق اصناف تهران و مشاور عالی رئیس اتحادیه پوشاک، علیرضا حقیقی مدیر شتابدهنده رایمون، علیرضا حسین زاده مدیر موسسه فرهنگی و استارتاپ پوشاک و دبیر اسبق کارگروه مد و لباس و ایمان کرمانی مدیر عامل شرکت مد و لباس اجرا شد. در این برنامه زنده رادیویی کارشناسان به بحث و بررسی علل عدم موفقیت حوزه مد و لباس و علت کم کاری استارتاپ ها در این حوزه پرداختند.

علاقه مندان می توانند مشروح این برنامه زنده رادیویی را در آرشیو این برنامه گوش کنند.